O Firmie

O Firmie

Wojciech Warecki Marek Warecki

 

        

Dawno, dawno temu, kiedy na świecie były tylko telewizory czarno-białe, urodzili się Wojciech Warecki (rocznik 1957) i Marek Warecki (rocznik 1961), zbieżność nazwisk nieprzypadkowa.

Na zainteresowanie mediami byliśmy poniekąd skazani. Gdy podczas dobranocki „Miś z okienka” padło: „A teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupę” wypowiedziane przez znanego aktora scen warszawskich, w naszych młodych umysłach zostało zasiane ziarno wątpliwości i… ciekawości. Czy im się to tylko śniło, czy nie śniło, los ich jednak odmieniło – jakby powiedział poeta.

Nasz tata zawsze bardzo żywo reagował na płynące z ekranu telewizora marki Tesla słowa, a szczególnie, kiedy padały z ust aktualnego I-szego Sekretarza PZPR . Wtedy też mogliśmy się przekonać, że rację miał McLuhan twierdząc, iż telewizja jest medium gorącym. Dla równowagi razem z całą klatką schodową i częścią ulicy słuchaliśmy ulubionej rozgłośni radiowej ojca, czyli „Wolnej Europy”.

Najpierw jeden a potem drugi, zdawaliśmy na psychologię (Uniwersytet Warszawski), gdzie zastał nas karnawał „Solidarności” a chwilę potem Jaruzelski realizował ocieplenie stosunków z narodem za pomocą koksowników.

Podczas studiów nasze zainteresowanie mediami skoncentrowały się na słowie pisanym (a konkretnie: drukowanym po różnych piwnicach). Tej pasji nie przeszkodził Stan Wojenny, a dopiero radosną twórczość poligraficzną zakłócił pobyt w Areszcie Śledczym na ul. Rakowieckiej.

Przyszedł czas, kiedy teza i antyteza (cokolwiek to znaczy) urodziła okrągłostołową syntezę, niczym góra mysz. Ta mysz ukradła cały ser, a góra zasłoniła skutecznie prawdę. Nie pozostało nam nic innego, jak porzucić działalność wydawniczą i zająć się rozpowszechnianiem zdobyczy psychologii wśród ludu miast i wsi. Trudnimy się m.in.: reklamą, szkoleniami biznesowymi, terapią. Napisaliśmy też kilkanaście książek, również niektóre poświęcając mediom i dziennikarzom.

Nasza misja to: pomagamy ludziom rosnąć. Wszystko o nas na stronach www.warecki.pl . Możesz zobaczyć tam książki i artykuły, jakie napisaliśmy i dowiedzieć się, co dla Ciebie możemy zrobić.

W soboty z kumplami z warszawskiego Koła haratamy w gałę, co nam sprawia wielką przyjemność. Gramy w siatkę i chodzimy na siłownię, Ulubiony alkohol: czerwone wino, polskie piwo i żubrówka (Marek woli czystą).

Jako chrześcijanie, katolicy głęboko Wierzymy w Opatrzność Boską, wolny rynek i wolności człowieka, dzięki, której może popełniać błędy.

Nienawidzimy etatystów i zwolenników totalnej kontroli i tresury bez względu na to, czy są ze wschodu czy z zachodu.

 

  1. Zasadnicze kwalifikacje:

a)    Specjalizacje: psychologia wpływu i manipulacji, stres, mobbing, psychologia mass mediów

b)    Analiza potrzeb szkoleniowych,

c)     Budowanie programów szkoleniowych

d)    Opracowywanie materiałów szkoleniowych;

e)    Prowadzanie szkoleń i treningów („umiejętności miękkie”);

f)      Badanie i analiza mass mediów;

g)    Rekrutacja i selekcja pracowników;

h)    Diagnozowanie i optymalizacja systemów organizacyjnych;

i)      Prywatna praktyczna kliniczna (psychoterapia);

j)      Kampanie public relation;

k)    Opracowywanie kampanii reklamowych.

 

  1. Inne

a)    Współpraca z dziennikami należącymi do grupy Polskapresse (Dodatek „Praca”)

b)    Publikacje z zakresu szeroko rozumianej psychologii między innymi w takich pismach jak: „Spotkania”, „Wprost”, „Życie”, „Charaktery”. „Gazeta Wyborcza” (Dodatek „Praca”),  Tygodnik Solidarność (stała rubryka psychologiczna), Polityka

c)     Wypowiedzi dla: PAP, „Personel”, „Businesmann”, „Newsweek”, czy w programach "Prześwietlenie", „Czysta kampania” (TVN24)

d)    Wspólnie z bratem napisanie książek:

–       „Praktyczny przewodnik po szkoleniach”, Wydawnictwo „Helion”,      Gliwice, 2006

–        „Na co wpływają dziennikarze i co ma wpływ na dziennikarzy”,        Wydawnictwo „Poltext”, Warszawa, 2006

–        „Słowo o manipulacji, czyli krótki podręcznik samoobrony" ,    Wydawnictwo „Poltext”, Warszawa, 2005

–       „Słowo o mobbingu czyli jak radzić sobie z dręczycielem w pracy” ,   Wydawnictwo „Poltext”, Warszawa, 2005

 

 

  1. Projekty szkoleniowe zrealizowane dla takich firm jak:

 

¨   PUBLICIS S.C.

¨   ERNST & YOUNG,

¨   BERENDSEN POLAND SP. Z O.O.

¨   PHILIPS CONSUMER ELECTRONICS INDUSTRIES POLAND SP. Z O. O.

¨   JABIL CIRCUIT POLAND Sp. z o.o.

¨   INTERNATIONAL PAPER  KWIDZYN S. A.

¨   NAGROL SP. Z O. O.

¨   ABBOTT SP. Z O.O.

¨   DELPHI AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND SP. Z O.O.

¨   INTERSOURCE SP. Z O.O.

¨   RAFINERIA GDAŃSKA S. A.

¨   LOT GROUND SERVICES SP. Z O.O.

¨   LUCENT TECHNOLOGIES POLAND S. A.

¨   HODOWCA SP. Z O.O.

¨   FOTA BMW S. A.

¨   BANK POCZTOWY S. A.

¨   BUSINESS CENTRE CLUB

¨   HESTIA S. A.

¨   NATIONALE – NEDERLANDEN S. A.

¨   ERGO SP. Z O.O.

¨   ARBET S. C.

¨   TAL BROS SP. Z O.O.

¨   SODEXHO - PASS POLAND SP. Z O.O.

¨   DIRICKX STANMARK SP. Z O.O.

¨   GRYFSKAND SP. Z O.O.

¨   LOGPOL SP. Z O.O.

¨   TCHIBO POLSKA S. A.

¨   INCO VERITAS SP. Z O.O.

¨   KOMFORT S. A,

¨   ATEXT SP. Z O.O.

¨   PLAKANDA S.A.

¨   WAVIN METALPLAST BUK SP. Z O.O.

¨   PKO S. A,

¨   BOGUSZ CENTER S. C.

¨   ELEKTRIM S.A